Een rit met herinneringen

12 augustus 2015 - Greta Bridge, Verenigd Koninkrijk

Eindelijk een dag echt goed weer. Veel zon vandaag en warm genoeg om in een enkel shirt te fietsen.
En een mooie tocht was het over de Moors van Northumberland and County Durham.
Vanaf Acomb eerst door Hexham en daarna omhoog tot Blanchland. Na Blanchland volgde de eerste rit over de Moors naar Stanhope. Een hele stevige klim om op de Moors te komen, met de heide mooi in bloei. Naar Stanhope toe de afdaling, die in omgekeerde richting wordt gebruikt voor de Hill Climbing Championships.
Na de lunch in Stanhope de volgende klim naar de Moors, met een hoogste punt van meer dan 500 m en daarna de afdaling naar Barnard Castle.
Er zitten hier herinneringen aan deze tocht tijdens de GBBR.
Tijdens de eerste tocht was dit de rit waar ik onderuit ging. De tweede keer was het tijdens deze rit dat m'n fietsframe kapot ging.
En ik heb de rit van Barnard Castle naar Hexham nog een keer gereden tijdens een voorjaarsvakantie met Peter. Toen was het stevig mistig op de Moors en was het ook stevig koud. Kwam verkleumd in Hexham aan.
Nu dus de andere kant op gereden en ervan genoten.

Nog 2 fietsdagen, dan zit het er weer op.