Bye, bye Scotland

11 augustus 2015 - Acomb, Verenigd Koninkrijk

Het Schotse deel van m'n reis zit erop, ik ben weer in Engeland.
Vanmorgen scheen de zon, strak blauwe lucht, lekker!
Dat is niet zo gebleven, maar dit is wel de eerste dag zonder regen deze vakantie.

En, een mooie rit vandaag.
Vanuit Hawick door de heuvels en valleien naar Kielder, waar ik uiteindelijk Schotland verliet. Het blijft een prachtig gebied, zeker ook Kielder Forest en Kielder Water.
Northumberland is toch weer anders. Het lijkt minder heuvelachtig, maar als er dan een klim is, dan is ie gelijk steil. Daar kwam ik vlak voor de camping achter. De weg liep omhoog, en ik dacht oef, steil. Er stonden geen borden, maar boven stonden wel borden de andere kant op, 14 %. Dus ja, dat is steil.

De camping hier is redelijk "the middle of nowhere".
Morgen weer stevig klimmen, naar Barnard Castle. Ik rij nu eigenlijk min of meer de Great Brittish Bike Ride in tegenovergestelde richting van Hawick tot York. Vanaf York is het een makkelijke rit naar Hull