Weissensee

19 augustus 2018 - Kötschach-Mauthen, Oostenrijk

Een mooie tocht vandaag met als toppunt de Weissensee. Die is ook 's zomers mooi, wel een stuk drukker.

De eerste pas van de dag was de Gailbergpas. Een mooie, geleidelijke pas, was boven voor ik het wist. De afdaling was geweldig, een mooi lopende afdeling met een flink aantal haarspeldbochten.

Door het Drau-tal leek het wel wat op de Veluwe . Een fietspad door het dal, licht golvend door het bos. We waren flink gedaald, en net voor de 2e klim konden we koffie drinken.

De 2e klim begon best steil en na de nodige hoogtemeters was de afslag naar de Weissensee. Het kleine meer kwam snel in zicht en na een korte afdaling was daar de brug in Techendorf. Het was er druk, maar ook heel mooi. Ik heb daar de nodige foto's genomen en ben via de andere kant van het kleine meer terug gereden. Dat werd wel onverhard en werd vervolgens  een bospad. Het bospad kwam net onder de top van de klim. De volgende afdaling was niet heel lang en er volgde een stuk vals plat omlaag met tegenwind,  lastig

Vanaf Hermagor liep de route over een gepijlde route, ongeveer 30 km. Beetje saai.

Nieuw record deze vakantie,  tocht van 102 km.