Een stevige klim, en nog eentje

11 augustus 2018 - Bovec, Slovenië

Gisteren van Bled naar Bovic kregen wel de 2e grote pas van de vakantie.

De aanloop was mooi met een mooie gelijkmatige klim, met toch ook nog een steil stukje. In Kranska Gora begon de klim naar de Vrisic pass. Redelijk gelijkmatig, tot de top op 1611 meter. Schitterende natuur, erg indrukwekkend. Bij een restaurant op ongeveer 1200 meter lekker goulash soep gegeten.

De afdaling was mooi maar ik kwam een beetje klem achter auto's. Rustig aan gedaan dus. Het stuk tot Bovec was vals plat omlaag met tegenwind. Ging goed maar niet makkelijk.

Vandaan een rustdag maar natuurlijk wel gefietst.

Ik heb niet de rondrit gedaan, maar heb m'n eigen route gemaakt naar de Mangart Saddle. Een Alpen weg tot 2050 meter hoogte. Lekker naar boven gereden en voorzichtig weer terug. Een schitterende route maar wel smal, bochtig en de nodige onverlichte tunnels. Heb er van genoten.

Terug op de camping een stevige bui. Dat was een tijd geleden.