Soms zit het mee

4 augustus 2015 - Stevenston, Verenigd Koninkrijk

En soms ook stevig tegen.
De campsite in Lochranza was al erg nat toen ik er aankwam. En vrij druk ook.
De eerste nacht de hele nacht regen maakte dat niet beter hoewel het er na de zonneschijn van gisteren wel wat droger uitzag.
Er stond ook een nogal stevige,vlagerige wind. De afgelopen nacht wakkerde die nog meer aan en heeft het weer de hele nacht stevig geregend.De tent dtond te klappeten van de wind, dusdanig dat er haringen losschoten. Slecht geslapen dus, regelmatig wakker en haringen controleren. De tent bleef ook niet helemaal droog binnen.
Vroeg opgestaan,want toch al wakker om de vroege ferry naar Cleanag te nemen. Het water was ruw en uiteindelijk kon de ferry niet aanmeren en voer terug.
Dus ja, wat dan?
Wachten op de volgende ferry was niet echt een optie want die ging niet voor half een. Van de camping op Lochranza had ik genoeg, dus ben ik teruggefietst naar Brodick om de ferry terug naar Ardrossan te kunnen nemen. Die bleek ook verlaat i.v.m. het ruwe weer.
Uiteindelijk om 15:00 terug in Ardrossan heb ik het treinstation opgezocht. Morgen neem ik de trein naar Fort William. Dan zet ik van daar m'n tocht voort.
Dat is hiervandaan anders lastig met Glasgow en alle voorsteden in de weg. Bovendien nauwelijks campings. Het park in Saltcoats waar ik nu ben is ook al een noodgreep. Duur en allerlei voorzieningen die ik niet nodig heb. Alhoewel, het biertje in de bar smaakt wel.