Rjukan -fietsen

21 juli 2014 - Rjukan, Noorwegen

Toch lastig, die lange Noorse dagen. Ik werd wakker om ongeveer half vier, omdat het toen al weer licht werd. Omgedraaid, weer in slaap gevallen en toen werd ik dus pas tegen negen uur weer wakker.
Thee gezet, ontbeten en daarna de fietsspullen opgezocht, op naar Gaustatoppen. Met Peter afgesproken eigen tempo te doen, zien elkaar boven weer. Een mooie klim, lange haarspeldbochten, heel gelijkmatig. Onderweg een paar keer gestopt voor foto's en bij de afslag naar Gaustablik toch maar gewacht. Voor Peter was dat wel genoeg, ik ben doorgereden naar Gaustatoppen, een parkeerplaats waar een wandeling begint naar de echte top. Terug via dezelfde weg, mooie snelle afdaling, alleen jammer van die rode Audio A1 voor me.
Niet heel veel kilometers, 32 maar wel 800 hoogtemeters.
's middags nog een keer naar boven gegaan, met de auto deze keer. De fluittoon is weg, gisteren heeft ie waarschijnlijk toch te hard moeten werken. Nog een stukje doorgereden naar een hotel waar we elandburger gegeten hebben. Weer eens wat anders.
De temperatuur hier blijft hoog. Morgen gaan we de Gaustatoppen op wandelen.